بهبود ارتباطات
ساعت ٩:۱٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/٦/۱۳  کلمات کلیدی:

 

بهبود ارتباطات 

 

تحقیقات نشان می دهند که مدیران بین 50  تا 80  درصد  وقت خود را صرف  برقراری ارتباط می کنند. چرا که ارتباطات حیاتی ترین امر در سازمان می باشد. بدون ارتباطات موثر عملکرد مدیران، نوآوری، درک مشتری و همکاری در امور بسیار ضعیف خواهد بود.

 

ارتباطات موثر سازمانی به سه چیز نیاز دارد:

 

1-     همه کارکنان باید درک و مهارت مناسب در برقراری ارتباط خوب داشته باشند.

 

2-     ارتباطات سازمانی موثر نیازمند فرهنگی است که از ارتباطات موثر حمایت کند.

 

3-     ارتباطات سازمانی موثر نیازمند توجه است.

 

نکاتی ویزه در برقراری ارتباط موثر برای مدیران:

 

1-     درخواست فعالانه بازخورد درباره ارتباطات خود و ارتباطات درون سازمانی

 

2-     ارزیابی درک و دانش ارتباطات خود

 

3-     کار با کارکنان و تعریف  چگونگی برقراری ارتباطات  در سازمان . توسه عمومی در خصوص: الف) چگونگی کنترل مخالفت ها 

   ب) نحوه کار ارتباطات افقی ( کارمند با کارمند)

 ج) نحوه کار ارتباطات عمودی ( مدیر با کارمند، کارمند با مدیر ) 

  د) نوع و زمان دسترسی به اطلاعات

 

4-     توجه به فشارهای ساختاری سازمان و چگونگی تاثیر این فشارها بر ارتباطات

 

5-     یادگیری درباره تکنیک های گوش دادن و استفاده موثر از این تکنیک ها

 

6-     در نظر گرفتن یک مسئول برای بررسی ارتباطات.